Thursday 6 August 2015

Oh! Agent Insurans PruBSN Ku

♥♥Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang♥♥


Sedih rasa bila dapat agent insurans suka lompat-lompat dari satu insurans ke insurans lain. AA namakan agent insuran AA ni ialah En. XYZ. Sekarang ni apa yang AA tahu En. XYZ ni tengah buat insurans lain. Tapi apa yang merisaukan AA, AA takut bila kita perlukan guidenes tapi tak ada sesiapa yang boleh bantu. Tak akan nak tanya agent lain pulakkan. Daripada tempoh AA join insurans ni dari 1 April 2013 hingga sekarang 6 Ogos 2015 AA tak pernah claim apa-apa. Jadi tak ada masalah cuma AA terfikir bila saat, waktu AA perlu. Apa yang AA tahu dari kawan AA pun ambil insuran PruBSN dari En. XYZ ni. Dan anak dia pernah warded beberapa kali. Tapi amat mengecewakan sebab tak ambil berat langsung. Tak bertanya khabar dan tak diberitahu apa yang patut dibuat. Maksudnya En XYZ ni hanya menguruskan keahlian insurans kita dan menerima komisen. Maaf, kalau apa yang AA katakan ni menguris hati mana-mana pihak atau sesiapa.
Sesungguhnya itu bukan niat AA. Tapi kita sebagai pengguna dan pembayar agak terkilan bila diperlaku begini. Setahu AA, 3 bulan sebelum dan 3 bulan selepas kita warded kita layak dan boleh claim apa-apa kos perubatan. Ini AA tahu dari agent insurans anak AA. Alhamdulillah anak-anak AA dapat agent yang betul-betul buat kerja. Dan semoga Ustaz Borhan dan Ustazah sentiasa dalam lindungan Allah. Alhamdulillah sebab AA tak masukan anak-anak bawah En. XYZ.. kalau tidak samalah nasib anak AA dengan kawan. Dan akhirnya kawan AA keluar dari insurans bawah kendalian En. XYZ. Sebelum ni AA pernah terkena dengan agent insurans Takaful Ikhlas. AA ingatkan ambil dengan agent full time lebih baik dari part time. Rupanya itu tak menjamin apa-apa. AA call direct Takaful Ikhlas untuk dapatkan agent, tapi apa yang AA dapat ialah agent yang tak buat kerja. Memang sangat marah. Bila kita masuk ward dia tak buat apa-apa pun. Kemudian AA call dia tak jawap call. Bila AA sms dia tak reply. Last bila AA call pakai nombor lain baru jawap. Time tu AA memang nak marah. Dan AA berhenti lepas tu. Tak ada makna kalau ada insurans tp tak dapat apa yang patut kita dapat. tak apalah benda dah lepas. Cuma ambil pengajaran. Dan sekrang AA tengah survey untuk tukar agent. Tapi tak tahulah agent PruBSN anak ni nak tak ambil alih. Agent anak ni lebih alert. Bila ada apa-apa kita tak tahu dia bagi tahu. Siap ajar lagi kena buat apa. Apa yang perlu buat. Apa yang kita boleh buat dan kita layak. Dan kalau Ustaz Borhan tu tak dapat jawap pertanyaan kita dia akan cuba tanya kawan-kawan dan cuba jugak tolong. Alhamdulillah kepada Allah dan terima kasih kepada dia.. Semalam survey-survey dan google, kalau nk tukar agent boleh dan ini prosuder dia..

1- Cari agent yang kita nak.
2- Dapatkan borang tukar agent di pejabat insurans.
3- Isikan maklumat dan tandatangan.
4- Dapatkan tandangan agent baru yang kita pilih. 
5- Submit ke kaunter (mana branch) insurans tu.

Tetapi AA baru comfirm kan dengan HQ PruBSN. Agent baru tak akan dapat apa-apa komisyen. So kalau fikir siapa nak kan.. Sedihnya.. Ingatkan dulu ambil dengan member satu ofice senang nak berurusan. Tetapi ini juga yang kita dapat. Itulah AA fikir, kadang dalam setiap tindakan kita dah berhati-hati tapi bila nak kena memang terkena juga. Kalau ada sesiapa yang tercari-cari yang boleh dipercayai AA berani nak suggest kan Ustaz Borhan ni. Walaupun dia part time tapi dia buat kerja betul dan kita puas hati. Tak semestinya ambil dengan yang full time sahaja kita akan dapat yang terbaik. AA dah ada pengalaman sediri. Full time atau part time tak menjanjikan apa-apa. Semua tu sikap dan cara seseorang memegang amanah. Apapun AA berdoa semoga kami sekelurga dipermudahkan urusan. Insyaallah..Amin..

0 comments:

Post a Comment

 

.. Amni Arica Faizali .. Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template